Ressenya de LA CRÒNICA DIAMANT a ‘Els llibres del Senyor Dolent’

El blog ‘Els llibres del Senyor Dolent’ publica una extensa ressenya de ‘La crònica diamant’, de Stalker. La ressenya comença així:

“Ja he ressenyat dos llibres d’aquest autor, i jo també he fet les meves apostes sobre qui s’amagava rere el pseudònim d’Stalker; no he encertat ni de lluny, però almenys ja no desvariaré més sobre el tema ja que la seva identitat ja és una cosa pública.”

La ressenya segueix amb la sinopsi detallada del llibre, que l’autor va comentant i il·lustrant amb diverses fotografies. A mode de conclusió, finalment, diu:

“Aquest llibre em recorda molts llibres, suposo que és bo. Per una banda és un viatge al cor de les tenebres com el de Joseph Conrad, actualitzat i amb Saylor enlloc de Kurtz i sense el biaix un pèl racista del llibre de Conrad (bé, és un llibre del seu temps). També em recorda, en certa manera, al llibre La part salvatge, de nou aquesta Àfrica salvatge on els europeus fan el que poden sense acabar d’entendre gaire on són. Evidentment, als altres dos llibres d’Stalker que, juntament amb aquest, formen una interessant trilogia (de moment) africana. Llibre molt recomanable que es llegeix molt bé, això sí la realitat que retrata és dura, no és que s’hi recrei però tampoc estalvia res, això s’ha de tenir en compte. I després hi ha la màgia, el propi autor diu en l’entrevista enllaçada al principi de l’entrada: “Qui cregui que la màgia no existeix, que vagi a l’Àfrica i ho expliqui”. Són dues coses a tenir en compte si no us van les històries dures o tampoc us agrada manejar la màgia com un element més de la narració, però si podeu amb això aneu a pel llibre! I si us van agradar Motorsoul o En aquell cel brillen estels desconeguts… ni ho dubteu, és el vostre llibre!”.